1 tipp, amivel megsokszorozhatod a hirdetéseid hatékonyságát!

Egy profi hirdetés 0. lépése: Vedd elemzés alá versenytársaid!

Hirdetés feladása versenytársak elemzése nélkül olyan, mintha bekötött szemmel próbálnál vadat lőni. Ha terméked vagy szolgáltatásod van, alapvető fontosságú, hogy tisztában legyél a versenytársaid piaci szerepével és azon tényezőkkel, amiket jobban csinálnak nálad. Ha nem tudsz semmiben sem felülemelkedni a konkurenciádon, hiába hirdetsz el százezreket és használsz különböző marketing eszközöket, jelentős számú vásárlótól fogsz elesni. 

Mielőtt belefogtál a vállalkozásodba biztosan szétnéztél a piacon, vagy jobb esetben készítettél piackutatást, versenytárselemzést, hogy a termékednek/szolgáltatásodnak van-e létjogosultsága. Most azonban a versenytársaid hirdetéseit és közösségi oldal jelenlétét fogjuk górcső alá venni!

Hogyan? Mutatjuk!

 1. Ki a konkurensed?

A legfontosabb kérdés, amire válaszolnod kell: ki is valójában a konkurensed?

Az, aki ugyanarra a célcsoportra céloz ugyanazzal a termékkel vagy szolgáltatással. Ha a célcsoportod a versenytársadtól vásárol, akkor tőled feltehetően már nem fog, mert igényét a konkurensed elégítette ki, és nem te. Ezt kiküszöbölheted a terméked pontosabb célzásával vagy magasabb minőségű szolgáltatás nyújtásával. Egy kis tervezéssel és precízen meghatározott kommunikációval jelentősen növelheted az eladásokat.

2. Facebook és Instagram posztok

Ha megvannak a konkurensek, keresd fel a profilokat, és lapozd végig a közzétett tartalmakat. 

Mit figyelj?

  • Milyen a vizuális tartalom
  • Milyen szövegeket ír a posztokhoz
  • Milyen típusú tartalmakat tesz közzé (oktat, informál, terméket posztol stb.)
  • Mikor posztol
  • Mennyit posztol
  • Milyenek a reakciók (lájkok, kommentek)

Ha elég figyelmesen átnézted a posztokat, rengeteg információt tudsz gyűjteni a konkurensről és a piacodról. Szűrj le tanulságokat a közzétett tartalmakból, és keresd meg mi a fő üzenete a cégnek. Véleményezd külső szemlélőként a kommunikációt, és ha látsz gyengeséget, amit te jobban tudnál csinálni, meg is van az ütőkártyád.

3. Jolly Joker: Facebook hirdetéstár

Tudd meg az összes versenytársról, hol, mit, milyen szöveggel és milyen képpel hirdet a Facebookon!

Keresd fel a Facebook hirdetéstárát ezen a linken: https://www.facebook.com/ads/library

Üsd be a keresőbe a cég nevét, és az oldalát kiválasztva voilá, láthatod az összes éppen futó hirdetését. Elemezd ki, mit kommunikál, mit ígér, mit hoz fel magáról vagy a termékéről fő előnyként. Csekkold a hirdetési szövegeket, CTA-t, képeket és hirdetési formátumokat. Ha ezekre elég időt szánsz, pontos képet fogsz kapni arról, milyen irányba kell mozdulnod a hirdetéseiddel.

4. Légy jobb, légy különb!

Ha végigmentél a lépéseken és:

  • Elemezted a posztokat
  • Átnézted a hirdetéseket
  • Megtaláltad a konkurenseid fő üzenetét
  • Tisztában vagy az erősségeikkel
  • Ismered a gyengeségeiket…

…Nekifoghatsz a kommunikációs stratégiád megtervezésének!

A lényeg: Tűnj ki, légy különb, legyél jobb!

Ha mindenre elég figyelmet fordítottál, már biztos a te fejedben is összeállt a kép, milyen üzenettel vagy egyedi előnnyel tudod a piac fölött átvenni az uralmat. Már csak a bombasztikus hirdetési szövegek megírása van hátra! Képzeld, erről is készült cikkünk, ha tovább haladnál, itt találod!

Ha Te is szeretnél profi hirdetéseket a vállalkozásodnak és hiszel a befektetett pénzed többszörös megtérülésében, akkor itt az ideje, hogy írj a hello@followmarketing.hu e-mail címre vagy kattints erre a linkre.