3 tipp a sikeres Facebook kampány elkészítéséhez

Facebook kampányok sikeressége igen komplex téma. Ezért most 3 tippet hoztunk el Neked, ami biztos út a jövedelmező Facebook hirdetésekhez.

Válaszd meg a kampány típusát aszerint, hogy…

  • hogy milyen konverziót szeretnél elérni,
  • hogy milyen értékesítési csatorna áll a rendelkezésedre,
  • hogy mi a terméked.

Például:

  • Van egy offline üzleted, ahová szeretnél minél több vásárlót vonzani? Mindenképp a Bolti forgalom kampányra kattints!
  • Applikáció telepítésére szólítanád fel az embereket? Az Alkalmazástelepítések az egyetlen jó választás!
  • Szeretnéd, ha minél többen elolvasnák a blogbejegyzésedet? Forgalom kampányt javaslunk.
  • Van egy szolgáltatásod, amit személyes, bizalmi viszony kialakítása után tudsz kizárólag eladni? Üzenetek kampányt válassz!
  • Eladnál webshopon? Ne gondolkodj, a konverzió kampány lesz a legjobb barátod.

Nagyon figyelj a célközönség típusára, a szűkítésre és a kizárásra

Típus – mire figyelj?

  • Feltűnt már, hogy Egyéni vállalkozó célközönségből van munkahely és érdeklődési kör is? 
  • Értékesítés célközönség esetén pontosan ugyanez a helyzet: lehet munkahely is, és érdeklődési kör is. NAGYON nem mindegy. 
  • Esetleg az, hogy az anyaság egy érdeklődési kör a hirdetéskezelőben, de ha beállítod a nők megcélzását, majd a demográfiai adatoknál a szülőket, akkor valóban megvannak a Facebookozó anyukák?

Nem egyszerű – ez nyilvánvaló. Viszont amikor szabad szavas keresővel kutatod a számodra ideális célközönséget, akkor mindenképp figyelj a jobb oldali oszlopra is, ahol lehetnek akár iskolák, érdeklődési körök, demográfiai adatok vagy munkahelyek is.

Szűkítés – ezt ne hagyd ki, kérlek!

Nem mindegy, hogy beteszel egy célközönség mellé egy másikat is, vagy szűkítesz.

Tehát ha te olyan diplomásokat szeretnél megszólítani, akik egyben érdeklődnek a jógázás iránt is, akkor a végzettségi szinteknél a diplomát válaszd ki, majd a célközönség szűkítésére kattintva válaszd ki a jóga érdeklődést is.

Kizárás – mindig, minden hirdetés sorozatban!

Mindig használd! Amennyiben nincs a fejedben, hogy kinek NEM szeretnéd eladni a termékedet, gondolj arra, akit soha nem akarnál/tudnál szolgálni! Tutira van ilyen, a célközönségek között pedig biztosan találsz minimum hasonlót.

Ha például úgy érzed, hogy a terméked vagy szolgáltatásod minden diplomás szülőnek szól, soha ne felejtsd el a következőt: 

A magyar Facebook felhasználók közül 13.000-en vallják azt magukról, hogy a Harvardon szereztek diplomát. Nos, ezt azért kötve hisszük.

Szinkron a termék, a célközönség és a tartalom között

Értjük ezt természetesen szöveges és vizuális szinten is. 

Talán az egyik legfontosabb a kampány sikerességét tekintve, hogy a célközönség

  • életkorának, 
  • szokásainak, 
  • élethelyzetének
  • és nyelvezetének

megfelelően alakítsuk a tartalmakat.

Ha például:

  • Luxus órákat szeretnél eladni luxustermékek iránt érdeklődő huszonéves nőknek – a képeken prémium színhasználatra és környezetre van szükséged, valamint hosszú szövegre, ami racionalizálja a luxuskiadást.
  • Idős hölgyeknek szeretnél arcápoló krémeket reklámozni, mindenképp egy, a korukhoz közel álló hölgy arcával hirdess, szövegezésben légy bizalmas, és adj magyarázatot minden lehetséges felmerülő kérdésre.
  • Nagy értékű szolgáltatáshoz szeretnél leadet szerezni fiatal kisvállalkozóktól, mindenképp a videót válaszd, csapj a közepébe, és beszélj a nyelvükön! Szövegezésben írj le mindent, ami előnyt jelent számukra, és ami felépít a közönségben egyfajta bizalmat irántad – például az eredményeid.

Ha Te is szeretnél profi hirdetéseket a vállalkozásodnak és hiszel a befektetett pénzed többszörös megtérülésében, akkor itt az ideje, hogy írj a hello@followmarketing.hu e-mail címre vagy kattints erre a linkre.