5 kérdés, amit fel kell tenned magadnak az online marketingeddel kapcsolatban

Lehet, kicsit kényelmetlen lesz. Előfordulhat, hogy egyes kérdések hatására meg kell válnod egy munkatársadtól vagy alvállalkozódtól. Meglehet az is, hogy átformálják a marketingeddel kapcsolatos nézeteidet. Én most mégis abban bízom, hogy minden kérdés megválaszolása után elégedetten csettintesz, és azt mondod: a cégem elég stabil lábakon áll a vevőszerzést illetően. Ugorjunk is bele!

1. Minden releváns ügyfél- és/vagy vevőszerző módszert használunk?

Mielőtt megválaszolod magadnak, íme, egy lista a teljesség igénye nélkül, amit akár ki is pipálgathatsz.

  1. Facebook
      1. Story
      2. Csoport
      3. Hirdetés
      4. Posztolás
  1. Instagram
    1. Story
      1. Kvíz
      2. Kérdések
      3. Szavazások
    2. Posztok
  2. Google Ads
    1. Keresési hirdetések
    2. Display hirdetések
    3. YouTube hirdetések
  3. LinkedIn
  4. Pinterest
  5. Hírlevél
  6. TikTok
  7. YouTube

Két dolgot gondolj át a fentiekkel kapcsolatban: 

  • Releváns számunkra?
  • Használjuk?

Amennyiben az egyik eszköz releváns számotokra, de nem használjátok, érdemes feltenni azt a kérdést is, hogy miként lehetne mozgósítani a cégetek érdekében.

2. Használtok remarketing hirdetéseket?

Amennyiben nem, azonnal vond felelősségre a munkatársadat/alvállalkozódat. A marketing egyik legfontosabb törvénye nem más, minthogy könnyebb a korábbi vevőből újra vevőt csinálni, mint újat szerezni. Azonban ugyanez igaz azokra, akik már jártak a weblapodon, vagy megnézték az egyik videódat, hiszen fel vannak melegítve.

Remarketing hirdetéseket mind a Facebookon, mind a Google Ads felületén tudsz indítani, szóval hajrá!

A remarketing egy cég számára olyan, mint egy kihagyhatatlan gólhelyzet a fociban: csak be kell rúgni. Ha ezt a munkatársad nem csinálja, akkor ő olyan, mint az év végi vicces videókban szereplő focisták, akik fél méterrel a kapu előtt fölé rúgják a labdát.

3. Biztosan a célközönségemnek megfelelően kommunikálok?

Egy hazai KKV rendezvényen odajött hozzám egy ügyfelem fél évvel ezelőtt, hogy némileg fiatalosan kommunikálok a cége buyer personájához mérten. Égtem, mint az újságpapír.

Ha bizonytalan vagy a válaszadást illetően, itt van három praktika, amelynek segítségével megtudhatod, hogy a megfelelő közönségnek megfelelő tartalmakkal szolgálsz-e:

  • Kérdezd meg 10 random vásárlótól és 10 célcsoportodba illő embertől, hogy mit szólnak a kommunikációdhoz!
  • Nézd meg, hogy melyik tartalmadra (poszt, story, hírlevél, stb.) hogy reagál a célközönséged! Ha nem tetszik nekik, nem feltétlen velük van a baj.
  • Vizsgáld meg azokat az online felületeket, ahonnan informálódnak! Ha máshol megszoktak egy bizonyos stílust, nálad is azt fogják keresni és szeretni.

Ha nekik szól egy bejegyzésed, hirdetésed vagy akár videód, sokkal egyszerűbben tudnak veled és a termékeddel azonosulni. Ja, és hamarabb fognak tőled vásárolni is.

4. A tartalmaim minősége felér a termékem/szolgáltatásom árkategóriájához, minőségéhez?

Te is tudod: az Audi Instájának menőbbnek kell lennie, mint Renault-énak. A vásárlóik ugyanis elvárják, hogy ha egy hasonló kategóriájú és tudásszintű autót akár dupla áron vesznek meg, akkor mindenben legyenek egy picivel jobbak. Fun fact: nincs ez másképp a kommunikációval sem.

Tehát:

  • Drága terméket árulsz, de csúnya a weblapod? Ajaj.
  • A felső tízezer látogatja a boltodat, de pixeles a kép az Instádon? Pff. – hiába megy jól a személyes értékesítés
  • Egészségügyi termékeket árulsz, de olyan a hírleveled, mintha egy ötödikes írta volna? Az baj, mert oda a bizalom.

Fontos szintbe hozni a tartalmakat a termékkel, mert itt aztán sok pénz folyhat ki az ujjaid között.

5. A legmodernebb követelményeknek felel meg a weblapom?

Rengeteg partnerünk és barátunk esik abba a hibába, hogy egyszerűen – le kell írnom – egy forintot nem ér a weblapja. És most elég enyhén fogalmaztam.

Gyakori hibák lehetnek:

  • HTTPS helyett még mindig HTTP a weblapja
  • Nincs rajta mérhető konverzió (vásárlás, ajánlatkérés, időpont foglalása, kapcsolatfelvétel)
  • Csúnya
  • Nincs berakva a Facebook pixel
  • Nem reszponzív

Amennyiben mind az öt kérdésre IGENNEL válaszoltál, nem lehet nagy baj az online kommunikációdat illetően. Minden más esetben keress minket bátran! Ha nem tudjuk megoldani a problémádat, tudunk ajánlani olyan szakembert, aki segíthet Neked.