9 Tipp, hogy te is legendás Facebook hirdetési szövegeket írj!

1. Tudd, kinek írsz!

Ahhoz, hogy a hirdetésed kispadra ültesse a konkurenciáid, tudnod kell, pontosan kinek szól és mi az üzenete a hirdetésnek. Határozd meg precízen a célközönséged, és az ő nyelvükön az ő problémájukra adj megoldást! Máshogy kell megszólítani egy fiatal egyetemistát, és egy középkorú ügyvédet, sőt teljesen eltérő üzenettel kell kommunikálj azonos korosztályba tartozó, de eltérő érdeklődésű karaktereknek. Más-más részlet fog vásárlásra ösztönözni egy sportolót vagy egy három gyermekes tanárnőt. Ha lézerpontosan meg tudod határozni kinek szól a hirdetés,  már félúton vagy a bombasztikus szöveg felé.

Fűszerárus webshop

  • Rossz példa: Különleges fűszerek hatalmas választékban, ingyenes szállítással az egész országban.

(A szöveg nem szól pontosan senkinek, és nem old meg semmilyen problémát.)

  • Jó példa: Neked is szenvedélyed a grillezés, de sehol sem találsz megfelelő minőségű fűszereket?

Felejtsd el a silány bolti termékeket, és szerezd be nálunk a világ legjobb fűszereit a hétvégi grillezéshez!

  • különleges borsok és sók
  • egyedi grillfűszerek
  • több, mint 400 fűszer és fűszerkeverék

Kattints a bolt felkeresése gombra, és tárazz be a szezonra!

(A szöveg egy pontos célközönséget szólít meg a kérdéssel, ez esetben a grillezés szerelmeseit. Rögtön egy valós problémát vet fel, miszerint a boltokban nincs megfelelő minőségű fűszer. A megoldás pedig a webshop, ahol minden fűszert megtalál az érdeklődő, amire szüksége lehet.)

2. Röviden, tömören

Ne kövesd el azt az alapvető hibát, hogy sorokon át ecseteled a céged és a terméked előnyeit, mert azonnal tovább fog görgetni a potenciális vásárlód. Ehelyett próbálj meg egy erős üzenetet a lehető legrövidebben megfogalmazni!

  • Ha ezt a fejbőröd megérzi, búcsút mondhatsz a kopaszodásnak – hajápolási termékek
  • Nincs többé szégyenérzet, ezzel az öltönnyel büszkén mehetsz vállalkozók körébe – szabóság
  • Elfelejtett évforduló? Virág 4 órán belül bárhova! – virágküldés

Tudjuk, röviden írni sokkal nehezebb, mint kifejteni egy témát hosszú sorokban, ezért írd meg a szöveged több lépésben. Írj le mindent, ami eszedbe jut a témával kapcsolatban, aztán kezdj el lefaragni a szövegből minden fölösleges elemet. Addig faragd és rövidítsd, amíg beleférsz maximum 1-2 mondatba a fő üzeneteddel.

3. Térj a lényegre!

Lehet bármilyen rövid és ütős a szöveged, ha nem ragadod meg az első pár szóval a figyelmet, nem fogják tovább olvasni! A Facebook és Instagram hírfolyamban csak másodperceid vannak megszerezni a figyelmet. Ha a szöveged eleje nem csigázza fel azonnal az érdeklődést, hiába hagyod a végére az átütő gondolatokat, odáig már senki nem fog eljutni.

  • Rossz példa: Cégünk több mint 10 év tapasztalattal jeleskedik az expressz szórólap nyomtatásban, vállaljuk szórólapok nyomtatását 24 órás határidőn belül egész Budapesten.
  • Jó példa: 1.000 db szórólap holnapra? Hová küldhetjük? Expressz szórólap nyomtatás egész Budapesten, 24 órás határidővel!

4. Egy 10 évesnek írj!

Ahhoz hogy az üzenetedet megértsék a vásárlóid, elengedhetetlen, hogy faék egyszerűséggel és könnyen érthető módon fogalmazz. Ez akkor is igaz, ha intelligens célközönségnek hirdetsz. A Facebookot görgetve a barokkos körmondatokkal tarkított, nehezen érthető hirdetési szöveget még egy sokdiplomás ügyvéd sem fog elkezdeni értelmezni, hanem egyszerűen továbbgörget. Tehát: Használj rövid, könnyen olvasható, egyszerű szavakat, és kerüld az idegen kifejezéseket.

5. Menj szembe a piac üzenetével!

Felesleges ugyanazzal a hirdetési tartalommal beszállni a versenybe, mint amit a konkurencia is használ.

Elveszel a tömegben, és a lehetséges eredmények töredékét sem fogod elérni. Árakcióba kezdesz és az egész piac profitját elviszi az árverseny.  Mit csinálj helyette? Találj 2-3 dolgot a cégedben, amiben te jobb vagy mint a versenytársaid, és kommunikáld ezeket az erősségeket. Ha ki tudsz emelkedni a szürkeségből pár olyan előnnyel, ami újdonságként hat a piacodra, megmaradsz a fejekben, és a vártnál sokszorosan fognak túlteljesíteni a hirdetéseid!

  • Ha más konditermek a felszereltséget és terem hosszú nyitvatartását hirdetik, akkor közelíts más oldalról és a személyi edzők szakmai tudását vagy a variálható bérleteket kommunikáld.
  • Egy konkurens webshop ingyenes szállítást kínál? A szállítás gyorsaságát vagy a vevőszolgálat segítőkészségét emeld ki előnyként.
  • Ha telefonszervized van, az olcsó árak helyett emeld ki azt, hogy az ügyfélnek nem kell otthagynia a telefonját, vagy munkaidő után is érkezhet hozzád.

Lényeg: a fő üzenete és előnye a vállalkozásodnak egyedi és érdekes legyen a piacon.

6. Indíts egy meghökkentő kérdéssel és adj rá megoldást

Tudod mi a fő üzeneted? Csomagold egy kérdésbe!

Ha kérdést teszel fel, remekül meg tudod ragadni a figyelmet, és azonnal el tudod gondolkodtatni a leendő vásárlód. Egy jó kérdéssel közvetlen a vágyakra, érzelmekre tudsz hatni, és ha ez jól sikerül, már nem kell sok a vásárláshoz. A kérdésedben vess fel egy problémát, és erre a válasz a terméked/szolgáltatásod legyen!

  • Téged is félelemmel tölt el, hogy az online rendelt ruháid nem fognak tökéletesen állni? Próbáld fel webshopunkban virtuálisan, és ha nem vagy maximálisan elégedett, a visszaküldés díját mi álljuk!
  • Gyűlölöd, amikor jéghideg pizzát visz házhoz a futár? Rendelj tőlünk, és ha a pizza nem elég meleg, a vendégünk voltál!
  • Neked is összeszorul a gyomrod, ha levelet kapsz a NAV-tól? Ha könyvelő irodánkat választod, 100% garanciát vállalunk a könyvelésre, és újból nyugodtan alhatsz.

7. Vizualitás

A jó kép mellett rettentően sok múlik azon, hogy megfelelően tagolt és jól olvasható legyen a hirdetési szöveged. Gondolj csak bele mennyivel kellemesebb olvasni egy jól tagolt szellős újságcikket vagy blogposztot, mint egy ömlesztett tudományos értekezést.

  • Tagold a szöveget, hogy könnyű legyen olvasni, vezesd az olvasót
  • Színesíts emojikkal, de ne vidd túlzásba, törekedj az egyensúlyra
  • Használj visszatérő elemeket a szövegekben pl. egy rád jellemző emojit vagy színt
  • Törd meg a szöveget gondolatjelekkel, számokkal, felsorolásokkal

8. CTA

A CTA kifejezés az angol Call To Action szavak rövidítése, ami magyarul annyit tesz, cselekvésre ösztönzés. Az érdeklődők sokkal nagyobb arányban fogják azt cselekedni, amit te elvársz tőlük, ha egyértelmű utasítást adsz nekik erre. Hirdetési szövegeid végén használj CTA-t és látványosan növekedni fognak a konverzióid!

Példák:

  • Kattints a vásárlás gombra, ha érdekel a…
  • Rendelésért hívd ezt a számot…
  • Írj üzenet, ha érdekel a szolgáltatás…
  • Likeold, kommenteld ezt a posztot…

9. Tesztelj, tesztelj, tesztelj

Minden kiemelkedő hirdetés és ütős szöveg alapja a folyamatos és megszállott tesztelés. Figyeld a statisztikákat, pár nap alatt elválik melyik szöveg ér célba, melyikre kattintanak a legnagyobb arányban, és a kattintásokból mennyi konverziót (vásárlást) tudhatsz magadénak. Írj polgárpukkasztó verziókat egy szövegre, fogalmazd meg olyan módon, amiről azt hiszed, hogy biztos nem hoz eredményt, és utat találsz a legjobban teljesítő hirdetéseidre.

Ez természetesen még nem jelenti a kész feladatot. Egy jól futó szöveggel ne elégedj meg, készíts belőle másik 3 verziót, eltérő ajánlattal, különböző CTA-val, eltérő emojikkal, és nagy eséllyel egy még sikeresebb kombinációra fogsz rátalálni.

Jöhet egy példa? Adjunk el pizzát!

Te is gyűlölöd, amikor jéghideg pizzát visz neked a futár? (problémafelvetés kérdéssel)

Rendelj tőlünk, és ha a pizza nem elég meleg, a vendégünk voltál! (Megoldás, garancia, izgalom faktor)

  • prémium olasz pizzák
  • ingyenes házhozszállítás (előnyök röviden felsorolva, tagoltan)
  • sima és gluténmentes tészta

Hívd ezt a számot és add le még ma a rendelésed! (CTA, vizuális kiemelés, emoji)

⬇⬇⬇⬇⬇⬇⬇⬇

06302222222

Összefoglalás:

Ha ezt az 1 sort feljegyzed magadnak és minden szövegnél figyelsz ezekre, garantáltan sikeresebb szövegekkel fognak futni a hirdetéseid!

Tehát:

Problémafelvetés kérdéssel, megoldás a termék, egyéb előnyök, CTA, mindezt egyszerűen, tömören fogalmazva, és az elmaradhatatlan tesztelés!

Sok sikert!