A tartalomkezelés legkoncentráltabb eszköze: Creator Studio

Néhány hónappal ezelőtt már tapasztalható volt, hogy sem a Facebook Pages alkalmazásból, sem pedig magáról a Facebookról nem lehetett – az időzítésen kívül – egy új Dubait építeni! Ez már kikívánkozott egy olyan eszköz megjelenését, ami magába foglalja az összes eszközt, amire szükségünk lehet egy Facebook oldal kezeléséhez!

Na de, who is the Creator Studio?

A Facebook saját, hivatalos definíciója szerint, a Creator Studio: „Minden eszközt biztosít ahhoz, hogy eredményesen tudd közzétenni, kezelni, bevételszerzésre használni és mérni a tartalmaidat az összes Facebook-oldaladon és Instagram-fiókodban. Segítségével azokat az új funkciókat és bevételszerzési lehetőségeket is kiaknázhatod, amelyek használatára jogosult vagy.”

Vagyis lehetőséged van végre egy helyről kezelni az oldala(i)d Instagram és Facebook felületeit! ? Ez egy óriási előrelépés, mivel eddig köztudott volt, hogy az Instagramot szinte lehetetlen volt egy harmadik forrásból származó applikációval, vagy felülettel összekapcsolni!

Milyen lehetőségeid vannak a Creator Studioban?

Mind az Instagramhoz, mind pedig a Facebookhoz eltérő eszközöket kapunk. 

Amit mindkét platformon végezhetsz:

A tartalomtárban:

  • Létrehozhatsz bejegyzéseket
  • Időzítheted a bejegyzéseidet 
  • Követheted a teljesítményüket

Az elemzések menüben:

  • Elemezheted a célközönséged viselkedését
  • Követheted, hogy honnan találnak rá a tartalmaidra

A bejövő üzenetek mappában:

  • Kezelheted az összes Instagram és Facebook üzenetedet egy helyen

A Facebook oldalad igazgatásához több lehetőséget ad a Creator Studio. A bejegyzések időzítése, követése és elemzése mellett még megjelent pár hasznos funkció:

A kreatív eszközök:
Itt találod a Live-irányítópultot és a hanggyűjteményeket. Az irányítópultban új live (tudod, élő adás a Facebookon) adást indíthatsz, elemezheted az előző adások nézettségi adatait, illetve egy helyen böngészhetsz a hozzászólások között is.

A hanggyűjtemények egy nagyon gyakori problémára nyújtanak számodra megoldást, ami nem más, mint a videók alatt lejátszott, jogvédett zenék! Itt szabadon felhasználható zenék közül válogathatsz, amiket ha letöltesz, a későbbiekben felhasználhatod a videóid alatt immár büntetlenül! ? 

Oldalak szerepköreinek kezelése:

Ha új szerepkört szeretnél megadni valakinek az oldaladon, már nem kell a szokásos (és elég hosszú) útvonalat végigjárni! Elég csak az oldalak menüpontra kattintanod és már el is végezheted ezt az eddig bonyolult műveletet! 

Bevételszerzés:

A menüpont nemes egyszerűséggel segít Neked pénzt keresni a Facebookon. Ennek jelenleg három módját tudod beépíteni a social media tevékenységedbe:

  • Hirdetéseket tudsz beilleszteni a videóidba. Biztosan Neked is megvan az az érzés amikor nézed a Facebook videót és csak úgy tudod tovább nézni, ha a hirdetést is hagyod lefutni… Na igen, ez az!
  • Fizetett előfizetések az oldaladra: Rajongói előfizetéseket hozhatsz létre, amelyekkel exkluzív tartalmakat kapnak azok az emberek, akik részt vesznek benne! (Jelenleg csak a Facebook által meghívott oldalak alkalmazhatják)
  • Együttműködés üzleti partnerekkel, fizetett tartalmak készítésében.

Összefoglalva:

Teljesen mindegy, hogy egy vagy több Facebook oldalt kezelsz, ideje elsajátítanod a Creator Studio használatát! Ez az az eszköz, ahol mindent egy helyről tudsz kezelni, legyen szó akár elemzésekről, posztolásról, üzenetekről! Igen, tudjuk, hogy ezek nagy részét eddig is tudtad kezelni egy helyről, de egy ennyire komplex és mindent tartalmazó felületet most láthatsz először.

Időspóroló tipp : Ha a Creator Studioból az Instagramon hozod létre a posztodat és duplikálni szeretnéd a Facebook oldaladra, akkor csak pipáld be a „megosztás a Facebookon” négyzetet! Vigyázz, mert ez fordítva (Facebookról Instagramra) nem működik! ?