A TikTok lesz az új Instagram?

Nem csodálom, ha Te is futottál már bele ilyen és ehhez hasonló kérdésekbe az elmúlt egy évben. A legújabb és egyik legfelkapottabb közösségi platform már évek óta döngeti, azt a bizonyos kaput, amin már csak be kéne lépnie, hogy méltó ellenfele legyen a Facebook és Instagram duónak!

Nem árt már az elején leszögezni, hogy a TikTok jelenleg marketing szempontból még nagyon gyerekcipőben jár! Sok a kiaknázatlan terület, bár a nagy betörés felé egyre erősebbek a törekvések.

Oké… De mi is az a TikTok?

A TikTok korábban Musical.ly néven vált ismertté a fiatalok körében, azonban 2018-ban a TikTok mögött álló cég (ByteDance) felvásárolta, az egyre népszerűbb Musicaly.ly-t. Igen, jól gondolod. Nemes egyszerűséggel az óriási népszerűségnek örvendő Musicaly.ly-t átnevezték TikTok-ra és bumm! Kész is volt az új slágerapplikáció!

Lényegben, ismert hanganyagokra és/vagy zenékre tátognak és táncolnak az emberek benne, de ma már lehetőség van saját hanggal, rövid és jobb esetben vicces videókat is feltölteni!

Az algoritmus a megfigyelések szerint olyan és ahhoz hasonló felhasználókat jelenít meg Neked, akiknek a videóit már néhány másodpercig nézted vagy aktivitást mutattál feléjük. Az algoritmus működésére egy kis esettanulmányban a későbbiekben ki is térünk! ?

Hogyan hasznosíthatod Te ezt a platformot a céges kommunikációdban?

Mint már említettem, jelenleg marketing szempontból nagyon kiforratlan terület az applikáció. Kevés marketingeszköznek van létjogosultsága, de nagyon könnyű berobbani!

A reklámvideók ki vannak zárva! A statisztikák szerint a felhasználók nagyon bosszúsak lesznek, ha a szórakozásukat rövid reklámvideóval, vagy értékesítéssel zavarjuk meg. Ezért érdemesebb inkább a tartalmak közé passzoló megjelenéssel operálni. Persze ehhez elsőkörben tanulmányozd, hogy milyen is egy igazi TikTok tartalom!

„Elég egyetlen videó és mindenki fejében ott leszel!”

A TikTok tesztelt az elmúlt egy évben egy saját hirdetési platformot, inkább kevesebb mint több sikerrel. Azonban érdemes időben lépni, ha a célközönséged biztosan itt található! Már csak idő kérdése, hogy mikor lepi el számtalan fizetett hirdetés az alkalmazást, csak úgy, mint a Facebooknál vagy az Instagramnál történt.

Érdemes Neked itt hirdetni?

Persze! De előtte tegyél fel magadnak egy kérdést: Megtalálható itt az én célközönségem?

Ha a fiatalabb korosztály a te csúcsvevőd, akkor természetesen igen. A felhasználók 66 százaléka 33 évesnél fiatalabb, még közel 44 százaléka, a 16 és 24 év közötti korosztályból kerül ki. A fiatalabb korosztály nagy része még azonban saját maga fizetésképtelen, így nem feltétlenül releváns számodra. Azonban a kérdés adott. Mikor fogja elözönleni az idősebb korosztály, mint ahogy azt az Instagrammal is tette?

A videók közé beépülő reklámok mellett, a legjellemzőbb eszköz a fizetett promócióra az influencer marketing. A népszerű TikTokkerek (igen, ez a hivatalos megnevezésük), egy együttműködés keretében megjelenítik a termékeket egy-egy rövid videóban. Általában a nagy cégek (pl.: Burn) is ezt  formát választják.

Miért?

  • Olcsó
  • Biztos eléréseket hoz
  • Fel lehet használni a későbbiekben más platformon is

Hogyan léptünk mi a TikTokra?

Ahogyan említettem szeretném megfűszerezni ezt a blogot egy esettanulmánnyal.

Márciusban úgy éreztük mi is, hogy reagálnunk kell a koronavírussal kapcsolatos pánikhelyzetre, de nem a szokványos módon. Rövid ötletelés után ezt tartottuk a megfelelő pillanatnak, a TikTok karrierünk beindítására is! Készítettünk egy videót, ami vicces volt, rövid, figyelemfelkeltő, de mégis reflektált egy kicsit a kialakult helyzetre.

A folytatás előtt mindenképp nézd meg a videót: https://vm.tiktok.com/J8AUawE/

Az algoritmus, mivel tökéletesen illett a tartalmak közé, pillanatok alatt felkapta és kevesebb mint egy hét alatt 100.000 emberhez jutott el. Jelenleg 125.000 megtekintésen és 11.000 likeon, illetve 158 kommenten áll a rövid videónk!

A videót mi is felhasználtuk az Insta és Facebook oldalunkon, ahol rekordszámú elérést és likeot generált.

Most már érted miért mondom azt, hogy elég egyetlen videó, hogy mindenki fejében ott legyél?

Összefoglalva

  • A TikTok még marketing szempontból kiforratlan, de rövid és a platformhoz passzoló kreatív tartalmakkal óriási sikereket és népszerűséget lehet elérni.
  • Ha terméket értékesítesz kitűnő választás lehet az influencer marketing, népszerű TikTokkerekkel
  • Használd bátran, kreatívan és vidd át a tartalmakat legalább még egy platformra
  • Bővítsd vele az online megjelenéseid számát, mert sosem tudhatod mikor fog igazán nagyot szólni! ?

Ha Te is szeretnél profi hirdetéseket a vállalkozásodnak és hiszel a befektetett pénzed többszörös megtérülésében, akkor itt az ideje, hogy írj a hello@followmarketing.hu e-mail címre vagy kattints erre a linkre.