A vásárlásokat élénkítő posztolás alapjai

Jelenleg a folyamatos hirdetésnél nincs kirobbanóbb vevőszerző módszer az online piacon, ezt készpénznek veheted.  Sajnos rég véget értek azok az idők, amikor az organikus posztokkal, anyagi ráfordítás nélkül tudtál sok ezer követőre szert tenni és őket vásárlásra ösztönözni. Azonban a megragadó tartalmak és izgalmas posztok ideje egyáltalán nem járt le! Miért? Ha naponta komoly összeget költesz jól beállított és profin célzott hirdetésekre, de a rendszeres posztokat hanyagolod az oldalaidról, hatalmas hibát követsz el!  

„Igazatok van! (mondhatod):  de hogyan, mit, mikor posztoljak?” Segítünk:

Tudd, kinek posztolsz!

Létfontosságú pontosan tudnod, kik a vásárlóid, milyenek az igényeik, mik a problémáik és mik a fő motivációik. Határozz meg minimum egy ún. buyer personát (ügyfélkarakter), akinek a posztjaid mozgatja meg a szemeit és füleit.

Ha fiataloknak szóló terméked van, nyugodtan kommunikálhatsz lazán, kötetlenül. Ennek a rétegnek egyszerűen, gyorsan fogyasztható információt adj át a posztjaidban, amik segítik tájékozódni a termékkel kapcsolatban. Ha egy komolyabb témád van, vagy pl. oktatással kapcsolatos a szolgáltatásod, a posztjaid is legyenek ennek megfelelően kidolgozottak, mind tartalomban, mind nyelvezetben. 

Mit posztolj?

Azt, ami érdekli a potenciális vásárlóid. Ne, ne a terméket tedd közzé egy árcédulával, azt megtalálja a webshopodon. Sokkal inkább tájékoztass, edukálj, építs bizalmat, emeld ki a céged, terméked előnyeit. Válaszolj meg minden olyan kérdést a posztjaiddal, ami felmerülhet a vásárlód fejében. Adj neki tippeket, hogyan és mi alapján válasszon a termékeid közül. Szedd össze azokat az előnyöket, amiket csak nálad talál meg. Adj részletes információt a termékekről, azok használatáról, a rendelés menetéről, garanciákról stb. 

Nézzünk 2 példát, milyen jellegű posztokat lehet kreálni egy szolgáltatás és egy termék esetében.

Személyi edző

Beszélj arról hogyan tudnak megfelelő személyi edzőt választani, honnan ismer fel az ember egy kóklert. Adj ingyen tippeket, így aki felületesen érdeklődik az edzés iránt, követni fog téged, és ha megszületik az elhatározása, hogy változtat, te leszel az első, aki eszébe jut. 

  • Hogyan zajlik nálad egy edzés
  • Helyes táplálkozás tippek
  • Előtte utána eredmények ügyfelekről
  • Miben jobb a te módszered, mint másoké
  • Milyen garanciát vállalsz az eredményekre
  • Hogyan változik meg a hangulatod, ha elkezdesz edzeni
  • Otthon végezhető edzés tippek
  • Miért fontos egy edző szerepe

Szépségápolás webshop

Tudod, hogy mik az általános problémák? Beszélj róluk! Száraz bőr, pattanásos arc, zsíros haj… Vesd fel a nehézségeket, amivel sokan küzdenek, és írj arról, hogyan lehet a legeredményesebben kezelni.

  • Milyen terméket kell használni különböző bőrtípusokra
  • Mikor kell használni a krémeket
  • Hogyan segítheted elő egy termék hatását
  • Milyen csomagok vannak a webshopon
  • Vevői vélemények, akiknek már bevált
  • Hogyan válaszd ki a neked megfelelő terméket
  • Mit tartalmaz egy adott krém, mitől hatásos

Inspirálódj ezekből a példákból, és az első hónap posztötletei már a zsebedben vannak. 

Vizualitás

Írj bármennyire is lenyűgöző posztokat, ha érdektelen, fehér hátteres, vagy rossz minőségű képeket társítasz mellé, az emberek tovább fognak görgetni. A fotó az első lépés, ha az megnyerő, a tényleges érdeklődőid nagyrésze tovább fogja olvasni a posztodat, és egy lépéssel közelebb kerülsz hozzájuk. Próbálj olyan képeket használni, amik a terméket a saját környezetükben, használat közben mutatják be, ezzel az érdeklődő is izgalmasabbnak fogja érezni a tartalmat. 

Mikor posztolj?

Sokféle hírt hallunk: Reggel 8-kor, mielőtt az emberek munkába szaladnak, és a friss kávé mellett megnézik a hírfolyamot. Vagy 12:00-kor, ebédszünetben, amikor mindenkinek van ideje egy kicsit szusszanni. Illetve este 6 után, amikor az emberek végeztek a munkával, és már nincs aznapra teendőjük. Egyik sem kőbe vésett szabály, találd meg a te követőid mikor a legaktívabbak, és annak megfelelően időzítsd a posztjaid. Próbálj ki mindent, figyeld a statisztikákat, és hamar rátalálsz a nyerő időre!

A legfontosabb: CSINÁLD!

Már tudod a jó posztok alapjait, és biztosan benned is felmerült számtalan ötlet, de ezek semmit sem érnek, ha nincs, aki megvalósítsa. Jelölj ki a héten egy napot, amikor csak a heti posztok elkészítésével foglakozol, vagy bízz meg valakit ezzel. A lényeg hogy rendszeres és hasznos tartalmakat közölj a követőid felé, az eredmény pedig nem marad el!

Hajrá!