Hogyan ültesd át az aktuális trendeket az online kommunikációdba három plusz egy egyszerű lépésben?

Vezessük fel egy kicsit a témát. Mivel lehet ma nagyot szakítani a social medián? Igen-igen. Egyedinek kell lenned, szembe kell menned a piacoddal és ügyfél szemmel kell gondolkodnod.

Amivel azonban pillanatok alatt nagyot guríthatsz, az nem más, mint a trendek meglovagolása.

Miért működik ez?

Egyszerű a képlet: a dagállyal minden hajó megemelkedik. Feltéve persze, ha a ladik vízre van téve.

2-3 hetente egyszer van erre lehetőséged, mivel kb. ennyi időnkét jön valami mindent elsöprő sztori, ami tematizálja a közbeszédet. Ekkor kell előrántanod a képzeletbeli kaszádat, és learatni mindent, amit csak lehet ezzel.

A koronavírus persze ez alól kivételt jelentett: kb. egy hónapra teljesen átvette az uralmat a közbeszédben. Itt is azok gurítottak nagyot, akik az elején „megkoronázták” a kommunikációjukat.

Nézzünk meg néhány trendet az elmúlt időszakból, és azonnal érteni fogod, hogy miről van szó:

  • Schobert Norbi kövérezése
  • Falra ragasztott banán
  • Megrohamozták az emberek a boltokat wc-papír vásárlás céljából
  • Mémek, napi hírek, stb.
  • Dolly Parton challenge
  • Tetris challenge

Nézzük a lépéseket, hogyan építsd be ezeket a trendeket a kommunikációdba:

1. Legyél naprakész

Ahhoz, hogy időben vedd ki a részed egy-egy trendből, villámgyorsan kell kapcsolnod.

Éppen ezért ajánlom követésre a következőket:

  • 9gag
  • Index.hu
  • Tibi atya
  • IKEA
  • Coca-Cola

Miért pont őket? Mert ezek az oldalak azok, amelyek a leggyorsabban reagálják a történéseket, és/vagy diktálják a trendeket. Az IKEA és a Coca-Cola ráadásul gyorsan és megfontoltan reagál. Utóbbi kettőt lehet érdemes mintaként tekinteni.

2. Kezdj el gyakorolni

Na, ez elsőre nem egyszerű menet.

Próbáld meg mémekbe beilleszteni a termékedet vagy a cégedet! Egyrészt ez Neked remek tartalmakat jelent, másrészt, amikor jön az igazán nagy esemény, Te már készen fogsz állni.

3. Ha eljön a megfelelő pillanat, ne habozz

Tudod, aki először szed a svédasztalról, annak jutnak a legfinomabb falatok. Mi, a Follow Marketingnél is akkor szakítottunk óriási eléréseket, amikor gyorsan reagáltunk. Ha jön valami, ami szó szerint a csapból is folyik, akkor higgadtan és átgondoltan, de AZONNAL csináld meg a magad verzióját!

4. Keress egy jó képszerkesztőt

  • Ha csak mémeket szerkesztenél: imgflip.com
  • Ha tökéletes méretben és felbontással szeretnél dolgozni: canva.com
  • Ha profi photoshoppos vagy… Tudod, mit fogok írni.

Ha Te is szeretnél profi hirdetéseket a vállalkozásodnak és hiszel a befektetett pénzed többszörös megtérülésében, akkor itt az ideje, hogy írj a hello@followmarketing.hu e-mail címre vagy kattints erre a linkre.