11+1 tipp, ha nem tudod mit kellene posztolnod!

Ha éppen ötlethiányban szenvedsz, hogy mit is kéne posztolni, akkor jó helyen jársz. Ebben a blogbejegyzésben átvesszük az alapvető poszttípusokat és adunk is néhány inspirációt, hogy biztosan végigsöpörj a piacodon!

1. A klasszikus poszt egy jól megkomponált képpel

Valószínűleg ez lesz/volt az első, amit gyártani fogsz/gyártottál a profilodra! Könnyű, gyorsan kész van, egyszerű elkészíteni. Lehet, hogy egyszerűnek gondoltad, de amikor 200 elkészült kép után már nagyobb hisztit vágtál le, mint kezdő influencer a 30 likeos posztját látva, biztosan rájöttél, hogy óriásit tévedtél. A tartalomgyártás nem egyszerű dolog. Lehet, hogy 200 képet kell lőnöd, hogy legalább 2 jó legyen belőle, de ha egyszer ráérzel, ez az arány lehet akár 1/1 is.

Szánj időt önmagad megismerésére és akár fél napon keresztül is próbálgasd a különböző pózokat, kameraállásokat, fényeket.

Hogyan tudsz Nánási Pált megszégyenítő képeket lőni?

  • Találd meg a tökéletes hátteret! Ugye Te is látod a különbséget?
  • Találd meg a tökéletes pillanatot. Ne harcoljon a háttérben két kacsa, ninja karddal, mert el fogja rontani az összképet. Na jó, ha ilyet látsz nyugodtan legyen benne, mert baromira menő!
  • Ne félj a pózolástól. Guggolj le, ugorj fel, tedd a lábaidat a nyakadba kézenállás közben. Ez nem ciki, csak ha Te magad érzed cikinek!
  • Ne lógjon bele semmi sem figyelmetlenségből! Ha egy fehér fal előtt fotózkodsz, a kép jobb sarkában lévő konnektor sárguló sarka már ne legyen benne.
  • Mindig alaposan töröld meg a lencsét!
  • Ha egyedül vágsz bele, használd az időzítő funkciót!
  • Játssz a kamera szögekkel!

Mivel már képeket tökéletesen tudsz majd gyártani, beszéljünk kicsit a videókról!

2. Videó

Egyet garantálunk: legyen az Live videó vagy egy előre felvett mozgókép, jobban fogsz izgulni, mint mikor édesanyád a teljes neveden szólít. Ha igazán szerencsés vagy, akkor még az első videós tartalmad legyártása előtt állsz, mikor ezt a cikket olvasod. Ha nem, akkor tudod miről beszélünk…

Hogyan tudsz színészeket meghazudtoló videós tartalmakat gyártani?

  • Mindig tervezd meg a pontos helyszínt.
  • Soha ne videózz fénnyel szemben, mert egyrészről rontja a felvételt, másrészről, pedig az ázsiai földrész lakóira fogsz hasonlítani.
  • Olyan helyet válassz, ahol lehetőleg nem szűrődik be, ahogy a szomszéd Pistike éppen dolgát elvégezve kiabál az anyukájának. “Anya végezteeeem!”
  • Ne beszélj túl gyorsan, de ne is legyél Scatman John!
  • Használj jegyzetet a felvétel alatt. Írd fel egy lapra a fontos információkat és ragaszd a kamera alá, vagy akár tedd magad elé. A nézőidnek szimpatikus lesz, hogy semmi fontos információt nem szeretnél kihagyni.
  • Gyakorolj rengeteget! Csinálj próbafelvételeket és elemezd ki, miben tudnál még fejlődni!

Pro tipp: Ha ezek közül semmi sem segít és úgy érzed a videózás nem a Te területed, igyál meg 2-3 rövidet. Lehetőleg minimum 40% alkoholtartalommal. Igaz semmivel sem leszel jobb benne, de már nem is fog érdekelni!

Így, hogy már végig is vettük az alapvető hibákat, adunk a számodra néhány posztötletet, hogy kifogyhatatlan lőszerrel indulhass az ötlethiány elleni csatába!

3.Blog

A honlapod már alig bírja el a blogcikk tartalmakat? Akkor tudasd a nép felé – és ha már megtetted akkor itt az ideje 2-3 havonta újra posztolni.

4. Cég kultúrája

Nem a cég titkait kell kiteregetni, csak mutasd meg kik és mik vagytok – belülről is! Fotózd le a munkatársaidat vagy csak éppen a laptopodon pihenő házi elefántodat. Ezzel mind közelebb hozhatod a követőidet a cégedhez!

5. Újdonságok a cégedben

Vettetek egy új gépet? Eladtatok egy régit? Új recepciós van a cégben? Ezt nem rejtegetni kell, légy inkább rá büszke!

6. Újdonság az iparágban

Minden iparágban van éves szinten valamilyen újdonság. Megváltozott az ügyfelek kezelése, a platform, a kommunikáció, valamilyen jogszabály…stb. Mindegy, a lényeg, hogy kommunikáld!

7. Ügyfél vélemény

Nem ismerünk olyan céget, ahol ne lennének jó és rossz vélemények egyaránt – már csak a százalék nem mindegy:). A jó véleményeket nem hagyhatjuk magára,
k i  k e l l posztolnunk!

8. Ügyfél eredmény

Ügyfél vélemény, ügyféleredmény? Mi a különbség? Biztosan a te életedben is volt olyan ügyfél, akinek konkrétan az egész életét megváltoztattad a szolgáltatásoddal, termékeddel. Itt az idő ezt világgá kürtölni! “2017 tavasszal kerestelek meg téged. A súlyomból szerettem volna 10 kilót leadni – borzasztó látvány volt minden reggel arra a testre ébredni. Nem hittem magamba mikor bekopogtattam hozzád, viszont te az első pillanattól fogva igen. Az első 3 hét volt a legnehezebb, illetve a táplálkozás átalakítása. A pillanatok, mikor a boltban nem tudtam leemelni a kedvenc csokimat, rettentően fájdalmas volt. Viszont a másodikra lihegve felmenni, gúnyolódó szemeket látni a plázában… sokkal kínzóbb volt. Rendkívül hálás vagyok a segítségedért. 3,5 hónap kőkemény munkával nem csak leadtam a felesleget, hanem boldogabb életet élhetek. Végre az ötödikre is szökkenve megyek fel, és a párom érezhetően jobban kíván engem a mindennapokban. Ha tudnád milyen sokat jelent ez nekem.” Ugye, mennyivel vonzóbb?

9. Kérdezz-felelek

A honlapokon nem véletlenül kerül fel a GYIK menüpont. A közönség megválaszolatlan kérdésekkel olvassák nap, mint nap a posztjaid. Engedd meg nekik a kérdéseket és ne fukarkodj a válaszokkal!

10. Hogyan használd

Használtál már Instagramot? Nincs olyan nap, mikor ne látnál “Így kell használni a termékem!” hirdetést. Pszichológiai háttér van az efféle kommunikációban. Mutasd meg bátran hogyan kell összeszerelni, felkenni, megenni, kihajtogatni, használni!

11. Előtte-utána

Nincs is annál vonzóbb, mikor látjuk az értékes eredményt példa: Ágival tavaly találkoztunk először a boltban. Gondosan kiválasztotta a szemüveget, amire régóta vágyott, hiszen napi 8-10 óra monitor nézés nem éppen a kellemes tevékenység közé tartozik a testünk egyik legértékesebb részének. Azóta nincs könnyezés, fejfájás, fáradtság. Mint azt külső megjelenésben is látjátok: nincs pirosra vakart, nagy táskákkal rendelkező, megviselt szem. Számítástechikai bolt esetén írj arról hogyan kell tisztán tartani a számítógépházat. Kozmetikai üzletnek nem szabad kihagynia a bőr fontos tisztítási elemeit. Bútorokkal foglalkozó cégnek kötelessége tudatni a vevőknek hogyan kell ápolni a bútort úgy, hogy 30 év múlva is újként lehessen rátekinteni. Masszőrként a tanfolyamon biztosan tanultál otthoni “trükköket”, amivel a testtartásod jobbá tudod tenni – ne tartsd magadban!

+1. Értékteremtés

Emberi természetből adódóan vissza akarunk adni annak, akitől kaptunk valamit. Legyen az ismerős, cég, állat. Ugye te is vissza akarsz kapni valamit a közönségedtől? Mondjuk pénzt? Akkor ne sajnáld az edukálást, értékek átadását.

Ha szeretnéd profikra bízni a tartalomgyártásodat és a hirdetéseidet, akkor ne tétovázz és írj a hello@followmarketing.hu e-mail címre vagy kattints erre a linkre.