Mit nézz át egy hirdetésen mielőtt elindítanád?

Ugye te is aktívan hirdetsz a Facebookon és jönnek is az eredmények? De minden hirdetésed hibátlan? Nincs annál kínosabb, mikor látod, hogy egy komoly cég egy rosszul célzott vagy hibásan beállított hirdetést futtat hetekig. A Facebook hirdetésed megfelelő beállításokkal jelentős embertömeget érhet el, kétszer is nézd meg mielőtt elindítod!

Nézzük sorba miket ellenőriz:

1. Megfelelő a kampányod célja?

Figyelj, hogy mindig a célnak megfelelő kampányt használj, a Facebook tudja, hogy kinek hirdessen, és olyan embereknek fogja megjeleníteni a hirdetésed, akik a legjobban megfelelnek a célod eléréséhez.

Néhány példa:

  • ha a honlapodra akarsz embereket terelni, akkor Forgalom és Konverziós kampányban gondolkodj
  • ha minél több likeot, kommentet, megosztást szeretnél, akkor az Aktivitás kampány a te célod
  • ha minél több videó megtekintést szeretnél, akkor a Videó megtekintést (Thru play) válaszd

2. Találj megfelelő célközönséget

Egy hirdetés sikerének egyik kulcsfontosságú eleme, hogy megfelelő célközönségnek juttasd el. Tesztelj különböző érdeklődési köröket, korosztályt, vagy földrajzi helyet. Minél többet tesztelsz, annál jobb célközönséget fogsz találni és annál olcsóbban fogsz eredményt elérni.

Veszprémi női fodrászként nem előnyös budapesti férfiakra célozni.

3. Elhelyezések

Mindig a hirdetési célodnak megfelelő platformokon futtasd a hirdetésed, tesztelj különböző elhelyezéseket és használd a legjobban teljesítő helyeket. Elérésre általában jobban teljesít az Instagram, kattintásra és vásárlásra pedig a Facebook a nyerő. Ha nem tudod pontosan milyen platformon hirdess, bízd magad a Facebookra és használj automatikus elhelyezést. 

4. Költségkeret

Állítsd be pontosan milyen összeget szeretnél elkölteni, napi költéssel vagy kampány szintű összeggel meghatározva. Figyelj, a költségkeretet 2020 február 27-től már csak kampányok szintjén lehet elosztani! Kezdeti időszakban alacsonyabb költségkerettel indulj, ha egy hirdetés kiemelkedően teljesít, emelheted az összeget.

5. Hirdetés

Egy eredményes kampány legfontosabb eleme maga a hirdetés, ha a képek megfogják a célközönséged figyelmét, érdekesek a szövegek és megfelelő hirdetési formátumokat (kép/videó arányt) használsz, az eredmények sem maradnak el. Használd ki a lehetőségeket és próbálj ki minden formátumot. Használj videós és galéria hirdetést, próbálkozz különböző képekkel és hirdetési szövegekkel. 

Ha ezeket a lépéseket ellenőrzöd, az alapok rendben lesznek, de nagyon sok múlik azon, hogy tartalmilag is kiemelkedő hirdetést készíts, ami megragadja a vásárlód figyelmét és meg sem áll a rendelésig. Mind vizuálisan mind pedig szövegesen törekedni kell a tökéletességre, amihez a következő dolgokat vedd figyelembe:

Hirdetés vizuális tartalom csekklista:

  • Elég figyelemfelkeltő a hirdetés képe? 
  • A hirdetés képi és színvilága összhangban van a landing oldal képi és színvilágával?
  • A kiválasztott elhelyezés megjelenésével összhangban van a kreatív? Pl. hírfolyamra 1200×628 pixel, vagy 1080×1080 pixeles kép szükséges, míg sztorikban a legjobb az 1080×1920-as.
  • Különbözik azoktól a hirdetésektől, amiket az összes konkurensed is használ? 
  • Vannak benne hangulatjelek, amik könnyebben emészthetővé teszik a szöveget és segítenek a blokkok kiemelésében?

Hirdetés szövegezés check lista:

  • Pontosan tudni fogja a vásárlód, hogy mit kell tennie és mire számíthat az oldalon?
  • Egyszerű „bolondbiztos” a hirdetés megfogalmazása?
  • Jól behatárolható a célközönségnek íródott a szöveg?
  • Vannak olyan egyediségek hangsúlyozva, amiről magára ismer a célközönséged?
  • Érzelmekre is hat a szöveg? 
  • A vásárlódról írsz, és nem magadról?
  • Átolvastad legalább kétszer publikálás előtt?
  • Helyesírás rendben van?
  • Jól tagolt, olvasható a szöveg?
  • A hirdetésed összhangban van a Facebook szabályzatával?
  • A hirdetésed ígérete összhangban van a landing oldal ígéretével?
  • Van egyértelmű CTA (calltoaction = cselekvésre felhívás)?

Ha az itt leírtakat minden hirdetésnél ellenőrzöd, és betartod, nem fogsz hibás hirdetést feladni. Már csak a folyamatos tesztelés marad hátra, hogy kiderüljön melyik hirdetés hozza a legtöbb vásárlást. Fordíts rá elég időt, finomhangold naponta a beállításokat és az eredmény nem marad el.

Hajrá!

Ha Te is szeretnél profi hirdetéseket a vállalkozásodnak és hiszel a befektetett pénzed többszörös megtérülésében, akkor itt az ideje, hogy írj a hello@followmarketing.hu e-mail címre vagy kattints erre a linkre.